Magasinet KLASSISK logo
Magasinet KLASSISK logo

PLADEANMELDELSE

Gribende storytelling

Gods & Monsters
Nicholas Phan (tenor) og Myra Huang (klaver)
AVIE AV 2368
19/08-17
Gods & Monsters Nicholas Phan (tenor) og Myra Huang (klaver) AVIE AV 2368 | Magasinet KLASSISK anmeldelse Alt for ofte støder man på fordommen om, at liedsang er noget med, at damer i store rober eller herrer i kjole og hvidt står med foldede hænder i flygelrundingen og fylder koncertsalen med uforståelig skønsang. Men sådan er liedgenren jo slet ikke tænkt: Det er musik for dagligstuen, hvor sanger og pianist er i øjenhøjde med tilhørerne og læser digte og fortæller historier gennem musikken.
Det har duoen Nicholas Phan og Myra Huang helt styr på. De går til opgaven som storytellers, og de har sammensat et program med ægte romantiske sange, der handler om græske guder, riddere og konger, uhyggelige spøgelseshistorier og naive eventyr. Det hele bliver serveret med et liv og engagement, så der flyver et par finker af panden hist og her, men man er aldrig i tvivl om, at der bliver fortalt historier, og man keder sig ikke et øjeblik. Sjældent har jeg hørt så ekstatisk en udgave af Schuberts ‘Der Musensohn’.
Når det skal være kraftigt, har Nicholas Phan en …
Mikael Garnæs

LÆS HELE ANMELDELSEN I KLASSISK NR. 45
Magasinet KLASSISK nyhedsbrev

FLERE PLADEANMELDELSER

The Alehouse Sessions, Bjarte Eike (violin), Barokksolistene, Rubicon RCD1017 | Magasinet KLASSISK anmeldelse

Højt skum i ølkruset

De 13 numre på albummet går rent ind med deres ligefremhed og fynd og klem.

Schubert (arr. Mahler): Der Tod und das Mädchen; Wagner: Wesendonck Lieder | Magasinet KLASSISK anmeldelse

VENDER VRANGEN UD

VENDER VRANGEN UD

PLADENYT

Hatten af for Andsnes | Magasinet KLASSISK pladenyt

Hatten af for Andsnes

Leif Ove Andsnes drager på en modig mission for at opdage “nyt" repertoire.

ARTIKLER

Kurt Elling
»Folk er generelt meget nysgerrige – og der bliver spillet så meget musik, vi har hørt så mange gange før, at publikum faktisk er tørstige efter noget andet«
Christina Åstrand, violinist

NYHEDER

Operaen i Firenze ændrer slutningen på ‘Carmen’ efter #MeToo | Magasinet KLASSISK nyhed

Operaen i Firenze ændrer slutningen på ‘Carmen’ efter #MeToo

»Carmens død er operaens motor, så hvorfor lave om på det?«, tænkte instruktør Leo Muscato først.

ANNONCER

Trio Satie - Nytår på fransk 2018

Mogens Dahl Koncertsal